Jaké jsou časté důvody prostojů?

Pomocí systému NOXEM pro monitoring výroby chceme pomáhat firmám a podnikatelům růst. Mezi nejžádanější funkce v naší webové aplikaci patří modul, který umožňuje identifikovat a díky tomu následně minimalizovat prostoje ve výrobě. Prostoj vnímáme jako moment, kdy je výroba zastavena. Tyto nechtěné přestávky vznikají z různých důvodů. S NOXEM je můžete odhalit, přiradit k nim příčinu a nakonec přijmout preventivní opatření. V NOXEM APP si pak můžete sami zanalyzovat, jak se po zavedení systému výrobní kapacita zvýšila a kolik peněz jste tak ušetřili. Na hlavní stránce našeho webu je k dispozici kalkulačka prostojových nákladů, kde si můžete snadno spočítat, jaká je vaše měsíční ztráta a kolik díky nám můžete ušetřit.
Co tedy patří mezi časté důvody prostojů?
1. Zanedbání údržby: Každý stroj potřebuje pravidelnou údržbu. Při pravidelném servisu snižuje firma riziko, že se objeví porucha, které se dalo předejít. S NOXEM lze zjistit, jak často se takové prostoje objevují, zda jde o optimální množství, nebo je nutné přijmout adekvátní opatření. To nejjednodušší spočívá ve zvýšené intenzitě servisování výrobních zařízení. V budoucnu bude dodržování pravidelné údržby díky NOXEM ještě jednodušší. Vyvíjíme webovou aplikaci, díky které bude možné údržbu plánovat, zaznamenávat v ní poruchy i již provedené servisní zásahy a další.
2. Zaměstnanci: Za řadou prostojů bohužel stojí zaměstnanci. Je ale důležité si uvědomit, že právě na nich celý podnik stojí. Z referencí našich zákazníků vyplynulo, že často neví, co se ve firmě děje v době jejich nepřítomnosti. Ačkoliv roste počet zakázek, zisk nikoli. Odhalení prostojů vznikajících kvůli pracovníkům, kteří začínají svou směnu pozdě a naopak končí dřív, případně si prodlužují přestávky, je jednoduché. Na tyto prostoje lze v aplikaci snadno přijít díky grafickému znázornění směny. Opatření pak spočívá v lepší motivaci zaměstnanců. Například můžete zavést systém odměn pro ty, kteří dodržují pracovní dobu a motivovat tak ke stejné píli i ostatní.
3. Špatné seřízení: Seřízení výrobního stroje se provádí nejčastěji při změně typu výrobku. V některých případech je nutné stroj doseřídit, například když jsou nástroje opotřebené. Při identifikaci těchto prostojů pomocí NOXEM můžete sledovat jejich délku. Pokud seřizování trvá příliš dlouho nebo je moc časté, je důležité se zaměřit na důkladné proškolení personálu i pravidelný dohled nad jeho činností. Zároveň je také potřeba mít ve výrobě člověka, který pracuje rychle a je připravený kdykoli stroj seřídit, aby se doba prostoje minimalizovala.